Multimedialne kampanie społeczne mają najszerszy zasięg i najsilniejszy wpływ na ludzi. Dlatego też Krajowe Centrum ds. AIDS od początku istnienia wykorzystuje tę formę do realizacji celów związanych z profilaktyką HIV/AIDS. Ogrom i różnorodność problemów, dotyczących AIDS utrudnia stworzenie jednorodnego, silnego przekazu, który pozytywnie wpłynąłby na zachowanie całego społeczeństwa. Rozpoznaniem najpilniejszych potrzeb profilaktyki HIV/AIDS i określeniem grupy docelowej zajmują się w Centrum specjaliści z wielu dziedzin nauki: medycyny, epidemiologii, socjologii. W procesie definiowania głównych założeń kampanii profilaktycznych korzystają oni także z porad instytucji zawodowo zajmujących się marketingiem społecznym, a także agencji reklamowych, które są wykonawcami określonych celów kampanii. To one również zajmują się pozyskiwaniem mediów oraz dodatkowych środków finansowych z sektora prywatnego. Weryfikowanie efektywności kampanii odbywa się przy pomocy badań społecznych, mierzących zasięg oraz wpływ działań kampanijnych na grupę docelową. Ustalenie zasad organizacji i realizacji multimedialnych kampanii społecznych poprzedzone było wieloletnim kumulowaniem doświadczeń z zakresu profilaktyki, promocji, marketingu społecznego.
Od początku istnienia Centrum założenia akcji profilaktycznych związane były przede wszystkim z promocją hasła – przesłania, towarzyszącego Światowemu Dniu AIDS. Jednak środki finansowe przeznaczane na ten cel były niewielkie. Wykorzystywano je więc przede wszystkim na druk wysokonakładowych ulotek informacyjnych o HIV/AIDS, druk kalendarzy reklamowych oraz plakatów i nalepek. Od 1998 roku zwiększone zasoby finansowe przekazywane były również na wydawanie materiałów reklamowych związanych z aktualnym na dany rok hasłem UNAIDS: koszulek, plakatów, ulotek, długopisów, toreb reklamowych, kubków, czerwonych kokardek itp. Poprzez taką formę promocji Krajowe Centrum ds. AIDS docierało z informacjami o HIV/AIDS do różnych środowisk polskiego społeczeństwa. Należy jednak pamiętać, że w latach 1994 – 1999 nie były to kampanie multimedialne. Wykorzystywane były jedynie niektóre możliwości szerszego propagowania haseł związanych z profilaktyką HIV/AIDS. Dopiero od roku 2000 podejmowano działania planowe i kompleksowe. Zaczęto wykorzystywać różne techniki medialne.
Poniżej prezentujemy hasła kampanii organizowanych przez Krajowe Centrum ds. AIDS.
2000r. – Nie żyj w niepewności! Wykonaj test na HIV!
2001r. – Nie daj szansy AIDS! Bądź odpowiedzialna.
2002r. – HIV nie wybiera. Ty możesz.
2003r. – Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna.
2004r. – Nie daj szansy AIDS. Zrób test na HIV.
2005r. – ABC zapobiegania AIDS. Zdecyduj sam. Wybierz ABC zapobiegania AIDS i ciesz się życiem.
2006r. – Rodzina razem przeciw AIDS.
2007r. – W życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie.
2007r. – Daj szansę swojemu dziecku. Nie daj szansy AIDS.
2008/2009r. – Wróć bez HIV.
2009/2010r. – Daj szansę swojemu dziecku. Nie daj szansy AIDS.
2010r. – Prezerwatywa przedłuża przyjemność.
2010r. – Wiedza ratuje życie. Zrób test na HIV.
2011/2012r. – Zrób test na HIV!
2012r. – FAIR PLAY. Gram fair, używam prezerwatyw.
Więcej informacji o działaniach Krajowego Centrum ds. AIDS oraz kreacjach kampanii z lat 2001-2011 znajduje się na stronie: www.aids.gov.pl w zakładce Kampanie.